Yürürlük Tarihi: [16-07-2025]

Creaqua ailesi olarak yüksek kaliteli, kullanıcı dostu ve uzun ömürlü ürünler üretmeyi görev edindik. Müşteri taleplerini müşteri memnuniyetini ön planda tutarak karışlamayı hedefliyoruz. Ürünlerimize güvenerek yüksek garanti süreleri veriyor ve müşterilerimizin alışverişte gönül rahatlığına sahip olmaları için kapsamlı bir garanti sunuyoruz. Kapsamı, istisnaları, garanti talepleri ve sürecin işleyişini anlamak için lütfen aşağıdaki garanti politikasını dikkatlice okuyun.

1. Garanti Kapsamı

1.1. Creaqua ürünlerinde garanti süresi size teslim edildiği tarihten itibaren başlar ve ürün üzerinde başka tarih belirtilmedikçe 2 yıl garanti kapsamındadır.

1.2. Tüketilen tek kullanımlık ürünler (Gübre, filtre elyafı, aktif karbon, reçine v.s.) , bazı aksesuarlar daha kısa bir garanti süresine sahip olabilir ya da garanti kapsamı dışında tutulabilir.

Her ürün için garanti süresi ya da varlığı ürün açıklamalarında belirtilecektir.

1.3. Creaqua ürünlerinin ayrıca satın alınan yedek parçaları garanti kapsamında değildir.

1.4. Garanti, ürünle birlikte verilen kullanıcı kılavuzunda açıklandığı gibi, normal kullanım koşullarında malzeme ve işçilik kusurlarını kapsar.

1.5. Garanti yalnızca orijinal alıcı için geçerlidir ve devredilemez.

2. Garanti Kapsamından Çıkanlar

2.1. Yanlış kullanım, kötüye kullanım, ihmal, kaza veya yetkisiz değişikliklerden kaynaklanan hasarlar, Creaqua yetkili personeli dışındaki herhangi biri tarafından yapılan değişiklikler veya onarımlar dahil.

2.2. Yanlış kurulum, suya batırma veya ürünün tasarlanan çalışma koşullarının ötesinde aşırı neme maruz kalmasından kaynaklanan su hasarı.

2.3. Uygunsuz veya zamansız temizlik ve bakımdan kaynaklanan toz hasarı veya arızalar.

2.4. Aşırı ısı veya standart dışı elektrik koşulları gibi aşırı koşullara maruz kalmaktan kaynaklanan hasarlar.

2.5. Yetkili personel dışındaki herhangi biri tarafından ürünü sökmeye, onarmaya veya değiştirmeye yönelik herhangi bir girişim

2.6. Doğal afetler, mücbir sebepler veya Creaqua’nın kontrolü dışındaki herhangi bir dış etkenden kaynaklanan hasarlar, örneğin elektrik dalgalanmaları, seller veya yangınlar.

3. Garanti Talebinde Bulunma

3.1. Garanti talebinde bulunmak için, garanti süresi içinde e-posta, telefon, whastapp aracılığıyla Müşteri Hizmetleri ekibimizle iletişime geçin.

3.2. Satın alma belgesini, sorunun ayrıntılı bir açıklamasını ve ürünün fotoğraflarını, varsa kusurları, hasarları veya diğer ilgili durumları da içerecek şekilde sunun.

3.3. İade nakliyesi sırasında daha fazla hasarı önlemek için ürünün orijinal ambalajında veya benzer bir koruyucu ambalajda iade edildiğinden emin olun.

4. Garanti Süreci

4.1. Creaqua, kendi takdirine bağlı olarak arızalı ürünü onaracak veya değiştirecektir. Onarım mümkün değilse, bir yedek ürün verilecektir.

4.2. Yedek parçalar veya ürünler, bulunabilirliğe ve Creaqua’nın takdirine bağlı olarak yeni veya yenilenmiş olabilir.

4.3. Bazı durumlarda, değiştirme veya onarım işlemi yapılmadan önce arızalı ürünü inceleme için iadesini talep edebiliriz.

5. İade Yetkilendirmesi

5.1. Herhangi bir ürünü iade etmeden önce Müşteri Hizmetlerinden bir İade Malı Yetkilendirmesi (İMY) numarası alın. Bu numara, iade paketinin dışına açıkça yazılmalıdır.

5.2. İYM numarası, veriliş tarihinden itibaren 30 gün geçerlidir. Bu süreden sonra iade edilen ürünler onarım veya değiştirme için kabul edilmeyebilir.

5.3. İade edilen tüm ürünler, nakliye sırasında hasar görmemesi için güvenli bir şekilde paketlenmelidir.

5.4. Ürün iadesi yetkili Creaqua bayilerine ya da Creaqua genel merkeze yapılabilir.

5.5. İade edilen ürün yetkili Creaqua Bayisine ya da Creaqua’ya ulaştıktan sonra kontrol edilir. Kontrol sonrası şartlara uygun olmayan iade talebi onarım veya değiştirme için kabul edilmeyebilir. 

6. Nakliye Masrafları

6.1. Müşteriler, garanti hizmeti veya değiştirme için ürünü iade etmekle ilgili nakliye masraflarından sorumludur.

6.2. Creqaua, değiştirilen veya onarılan ürünün nakliye masraflarını karşılayacaktır.

6.3. Ürün, satın alındığı ülke dışından iade edilirse, müşteriler iade nakliyesinden ve geçerli gümrük ücretlerinden veya ithalat vergilerinden sorumlu olabilir.

7. Sorumluluğun Sınırlandırılması

7.1. Creaqua’nın bu garanti kapsamındaki sorumluluğu, arızalı ürünün onarımı veya değiştirilmesiyle sınırlıdır ve herhangi bir ek maliyet veya hasarı kapsamaz.

7.2. Creaqua, kar kaybı, iş kesintisi veya mal hasarı dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, sonuçsal, tesadüfi veya dolaylı hasarlardan, bu tür hasarların olasılığı kendisine bildirilmiş olsa bile, sorumlu değildir.

7.3. Bu garanti size belirli yasal haklar verir ve ayrıca yargı bölgesine göre değişen başka haklarınız da olabilir.

8. Politikanın Değiştirilmesi

8.1. Creaqua, bu garanti politikasını herhangi bir zamanda değiştirme hakkını saklı tutar. Herhangi bir değişiklik web sitemizde yayınlanacak ve politika değişikliği tarihinden sonra satın alınan tüm ürünler için geçerli olacaktır.

8.2. Müşterilerin, güncelleme veya değişikliklerden haberdar olmak için garanti politikasını düzenli olarak incelemeleri önerilir.

Garantiyle ilgili herhangi bir sorunuz veya endişeniz varsa, lütfen info@creaqua.com.tr adresinden, web sitemizdeki telefon numaralarından veya web sitemizdeki whatsapp numarasından Müşteri Destek ekibimizle iletişime geçin. Müşteri hizmetleri ekibimiz size yardımcı olmaya hazır.

9. Türkiye'deki Tüketici Kanunu'nun Özeti

Türkiye'de satın alınan ürünler için tüketici haklarınız, Creaqua'nın İki Yıllık Sınırlı Garantisi çerçevesindeki haklarınızın yanı sıra ve bu haklara ek olarak geçerlidir.

9.1. Garanti süresi ürünün size teslim edildiği tarihte başlar ve ürün üzerinde aksi belirtilmedikçe 2 yıldır.

9.2. Ürünün tamamı, tüm parçalarıyla birlikte Creaqua garantisi kapsamındadır.

9.3. Ürünün garanti süresi içinde bozulması durumunda, onarım süresi garanti süresine eklenir. Bir ürünün onarım süresi 20 günü aşamaz. Bu süre, ürünün arızasının servis istasyonuna veya servis istasyonunun bulunmadığı durumlarda ürünün satıcısı, bayisi, temsilcisi, temsilciliği, ithalatçısı ve ithalatçı-üreticisine bildirildiği tarihte başlar. Ürünün arızasının 10 gün içinde onarılamaması durumunda, üretici veya ithalatçı tüketiciye onarım tamamlanana kadar kullanması için benzeri bir ürün sağlamak zorundadır.

9.4. Ürün garanti süresi içinde malzeme, işçilik veya montaj hatası nedeniyle arızalandığı takdirde işçilik maliyeti, yedek parça fiyatı veya başka herhangi bir biçimde hiçbir ücret talep edilmeksizin onarılacaktır.

9.5. Tüketici ürününü onartma hakkını kullandıktan sonra;

9.5.1. onarılan ürünün teslim edilmesinden sonra bu ürün bir yıl içinde en az dört kez veya üretici/ithalatçı ve/veya ithalatçı tarafından belirtilen garanti süresi içinde en az altı kez arızalandığı ve bu arızalar nedeniyle ürünün kullanılamaması sürekli bir kullanılamama halini aldığı takdirde,

9.5.2. maksimum onarım süresi aşıldığı takdirde,

9.5.3. şirketin servis istasyonu veya bir servis istasyonunun olmadığı durumlarda ürünün satıcısı, bayisi, temsilcisi, temsilciliği, ithalatçısı veya ithalatçı/üreticisinin raporunda arızanın onarılamaz olduğu belirtilmişse, tüketici ürünün ücretsiz olarak değiştirilmesini, satın alma bedelinin tamamının geri ödenmesini veya arıza tutarını karşılayacak bir indirim yapılmasını talep edebilir.

9.5.3.1. Ürünün kullanma kılavuzundaki talimatlara uygun olmayan kullanımlardan kaynaklanan arızalar bu garantinin kapsamında değildir.

9.5.3.2. Bu garanti belgesiyle ilgili her tür sorun için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'ne başvurabilirsiniz.

Creaqua marka ürünler için, yukarıdakilere ek olarak ayrıca Creaqua'ın İki Yıllık Sınırlı Garantisini vereceğimizi de taahhüt ediyoruz.

Creaqua Akvaryum Ürünleri SAN. Ve TİC. A.Ş.
İnönü mh. 1742. Sk. No: 4
Yenimahalle/Ankara/Türkiye

Mail: info@creaqua.com.tr
Müşteri Hizmetleri: +90850 309 21 34
Telefon/Whatsapp: +90533 022 11 82